söndag 3 februari 2008

and I owe it all to you!!

01:27 - Natten är visserligen ung, men jag ska ändå snart dra mig tillbaka och sova och upp igen imorgon, jag räknar ner timmarna till tisdagmorgon då jag ska sova till cirka tolv och ligga kvar i sängen till två istället för alla dessa halvmesyrer, sno åt sig ett par minuter på eftermiddagen är inte lika mysigt.

Annars har vi lyssnat på en medeltida gubbe idag och det har varit trevligt, M. har sett på Förnuft och känsla, den här bloggens favvofilm (om ni minns bloggens första post, som jag inte orkar rota fram en länk till) och jag har dansat smutsigt. Trevligt värre.

Och på allmän begäran.. Ylvas dejtingtips:

- En romantiskt gest är att ta en stereo och hålla upp den ovanför huvudet och spela In Your Eyes högt utanför sin älskades, eller blivande älskades fönster, mycket fint! Och om nu personen i fråga är lite populärkulturellt intresserad fattar den att det är en referens till Say Anything (som jag i och för sig såg för bara två dagar sen, men nu skulle jag ju fatta det).

- Att säga i slutet av dejten: "Mest av allt är jag rädd att gå härifrån och aldrig mer i hela livet känna vad jag känner med dig". Har lett till hett sex och kärlek över klassgränser förut, kan funka igen.

- "Dansa med mig" verkar annars vara en poppis och välfungerande replik, testa!

- Äh, jag vill ju ge ett riktigt tips också, men jag har aldrig dejtat. Men det här är de råd jag skulle ha lyssnat på om jag hade haft en dejt: ha kortkort kjol men inte urringning (inte uppenbart sexigt, men ändå attraherande), förbered med att checka upp det senaste filmerna som gått på bio alt. senaste böckerna som kommit ut om det är en kulturell snubbe, le mycket, skratta inte (blir lätt overkill då), ignorera rösten som säger åt dig att "vara dig själv" tids nog kommer det (och med det menar jag inte att du ska låtsas vara barnläkare för att impa utan bara att du får göra till dig lite, det är fullkomligt normalt), föreslå en promenad om några dagar och avsluta dejten relativt tidigt, gå hem och noja inte.

Det var Dejtingexperten Ylva för alla er ensamma där ute, hoppas ni har nytta av mina tips!














Ett pussel som fortfarande inte är klart


















That's some real dirty dancing for you!

Inga kommentarer: