måndag 4 februari 2008

städmuckus

03.45 - dags för mig att skriva ett inlägg nu när jag alltför länge har skyfflat över allt bloggande på ylva, så det blir ännu ett inlägg denna natt. Blev lite städning ändå när ylva hade lämnat mig vid 3 så nu är det bara moppningen kvar (det kändes lite suspekt att moppa halv fyra på natten om nån skulle vakna o behöva gå på toa...skulle nästan va lika skumt som när jag en gång förra året stötte på en korridorare i full vintermundering med en dammsugarslang i handen kl 1 på natten.. =P). skönt att ha städningen gjord iaf...o måste ju hålla min crazyimage uppe. 5 h är ju lika bra som 6..nästan iaf.

Hittade sista pusselbiten under mattan så nu är pusslet klarlagt och det är dags att köpa ett nytt! pussel ftw :)

Jag o ylva funderar på att fasta från pluggandet de veckor som nu kommer innan påsk...låter inte det som en toppen idé! jag är seriöst trött på plugg...o stressad i största allmänhet. Men har ändå kommit fram till att jag är lycklig och nöjd med livet...undrar just hur det går ihop. Livet är nog ett ekvationssystem med oändligt många lösningar (o ylva snackar goja som påstår att matte är lätt =P) kanske dags att sluta jiddra och börja sova innan flumläge 2 slår in... hade massa andra kloka funderingar men de försvann som vanligt.

nu jesaja 3 och därefter sömn i nytvättade laken =D

Inga kommentarer: