söndag 24 februari 2008

Melodifestivalen suger

00.29 - Idag har varit en skön o slapp dag. Började med en mysig frukost, så skönt att äta i lugn och ro för en gångs skull. Sen gick vi till biblioteket och försökte plugga lite...ida och emelie tröttnade ganska snart och mina matriser var krångliga så istället gick vi och handlade och lagade good mat och en av sveriges 5 godaste kladdkakor för kvällens galej (och ftw). Hade en soft stund i soffan med bl a frågesport från nationalencyklopedien. Senare på kvällen kom niklas, sofia och björn och de blev melodifestival - en riktig besvikelse. Inte nog med att startfältet va verkligt kasst så vann som vanligt inte de som iaf var någorlunda bra..som vanligt med andra ord och jag påmindes återigen varför jag inte brukar titta på detta program. sen blev de iaf schack och mys och kunna-flest-länder-tävling och allmän trevnad :)

Nu är jag hemma hos Ida där jag ska sova inatt. Sover en natt hos varje vän för att vara till extra stort besvär och göra saken rättivs =P känns lite sorligt att vara sista natten i Idas lägenhet innan hon flyttar till Skåne igen...här har tillbringats många trevliga stunder. Nu har vi tittat på Ukraina-bilder och dragit oss till minnes (finns det en perfektform av detta verb? =)) denna fantastiska resa..känns nästan lite overkligt.

Time att sova...imorgon ska vi till ryttargård...Hans Johansson ska predika..de va nåt om ondskan påstår ida...och claes vårdstedt ska leda lovsång. blir nog bra! Ylvish jag vill veta om allt som händer i Uppsala! :) good night.

Ida fotar när vi spenderar
mina sista slotti på vykort i Warszawa








1 kommentar:

Ylva sa...

det händer ingenting. ;) men, ska skriva inatt! så får jag la ta och skrapa ihop ngt.