tisdag 5 februari 2008

Te, kinderägg, dejter & lite till

02:17 - För första gången i bloggens historia bloggar vi inte från vårt favorittillhåll Ansgar utan istället har vi gett oss ut på farliga äventyr till V-dalas bostäder, långt ifrån hemmets trygga famn. Det som var tänkt att bli en nattlig kort promenad utvecklades till te och kinderägg och bloggning hos Jocke. Nu när pusslet är färdiglagt måste vi vara innovativa och hitta på nya saker att ägna oss åt nätterna igenom. Tyvärr har ju V-dalas bostäder den nackdelen att det inte är två trappor upp (eller ner) till sängen, så det blir sent i säng, vilket inte är ett så enormt problem för mig eftersom jag inte behöver gå upp imorgon. Michaela har dock skolgrejs vid tio, vojne vojne. Men hon ska nog klara sig, det brukar hon göra.

Imorgon är det fettisdagen och då ska vi käka semlor på vårt favvoställe, det har jag bestämt! Nu kommer Jocke och M. med teet och jag ska öppna kinderägget och få en överraskning.

(Jag och Jocke har dessutom skaffat oss varsin dejt ikväll, om vi nu bara hittar en till M. så kan vi gå på trippeldejt och käka sushi och jag får användning av mina dejtingtips, hurra!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken, ylva...vem är din dejt??? ses ikväll