tisdag 12 februari 2008

I'm back


01:13 - En cosmopolitan kanske? Jag är inte den som inte håller ord, det är ju en bild även om det inte är på msn (F - när du kommer hit bjuder jag dig på en riktig drink, promise). Idag har jag varit i skolan och jobbat, ovanligt aktiv mao. Träffade M. vid Ica efter att ha despo försökt köpa frimärken, först på Ica, sen på kiosken som inte tog kort, och när jag skulle ta ut pengar fick man bara ta ut 500-lappar. Lyckades skrapa ihop 4:5o från fickor och botten av väskan - ett frimärke kostar 5:50. Trots att jag slog på helcharmen var kioskkillen obeveklig och ba: "men du kan ju posta brevet imorgon?". Han fattar nog inte mina mentala begränsningar, jag måste göra saker direkt annars gör jag det aldrig. I alla fall var M. den räddande ängeln och gav mig en enkrona och så postade jag brevet (som tyvärr inte var ett kärleksbrev utan en studiebekräftelse till CSN). Jahaja.

När vi kom hem gjorde vi pannkakor med hallon och grejs, mycket pannkakor, väldigt massa pannkakor, för mycket kan tyckas, särskilt om man är den som steker dem. Men gott var det! Och jag förstörde M's tavelram, stackars personen som bor under här, glaset kraschade på ganska bra och pusslet är ett minne blott.

Och imorgon är det städ i Kors och sen Stolthet och fördom för hela slanten, med tematiskt te till antar jag. Det kommer bli bra.

Inga kommentarer: