söndag 24 februari 2008

Sunday*

22:26 - Tidig natt för mig med, är så fruktansvärt trött att det knappt finns. Gick upp tidigt för att ha söndagsskolan, vilket i och för sig var roligt och inte så värst arbetsamt, men ändå, helt avslappnad kan man inte vara - insåg i kyrkan att jag glömt min lunch hemma vilket innebar att jag var tvungen att cykla hem utan kyrkkaffe (mitt jobb ligger PRECIS mittemot kyrkan så det kändes verkligen som ett waste of time men jag var så sjukt hungrig). Jobbade till nio + lite till, åkte hem och har just läst Spöksonaten av Strindberg, fattade nada - inte lovande för nya kursen. Tänkte lägga mig ner och läsa lite, något lättsamt kanske (senaste dagarna har jag läst typ Sigge Stark, Camilla Läckberg och Britta och Silver, skolan liksom tar ut den där lusten att läsa något mer avancerat).

Men även om idag har varit arbetsam så har jag haft en utomordentlig helg, i fredags hängde jag lite på min brorsdotters dagis och följde sen hem till min bror + familj, tittade på På Spåret och en halvkass, spännande actionfilm, drack Corona och billigt vin jag hade plockat med mig från Systemet - gott tyckte jag (var första gången på Systemet så jag är myyycket nöjd med mig själv). I lördags låg jag i sängen till tre (utan dåligt samvete), och sen träffades jag och Ida för att käka thaimat och se på Försoning, det var enormt trevligt!

Och just det: pusslet går kasst, försöker så gott jag kan men det är svårt! M. får komma hem snart och hjälpa mig.

*Sökte på Sunday i mitt Itunes för cool rubrik, sex låtar kom upp - och av dem tycker jag nog de båda Sunday beskriver min söndag bäst:

A Sunday In Battery Park från Kristina från Duvemåla
A Sunday Smile - Beirut
Sunday - The Cranberries
Sunday, Lovely Sunday - Edson
Sunday - Nick Drake
Sunday Morning - Velvet Underground

1 kommentar:

Mathz sa...

Jag var tvungen att söka genom min musik också efter sönda:

Ani Difranco - Sunday Morning
Finley Quaye - Sunday Shining
Morrisey - Everyday is like Sunday
No Doubt - Sunday Morning
The Dubliners - Whiskey on a Sunday
The Velvet Underground - Sunday Morning
U2 - Sunday bloody Sunday
Lars Winnerbäck - Söndag 13.3.1999