torsdag 20 mars 2008

Sweet home Härnösand

22:52 - Natten är i och för sig ung, men jag tänkte passa på att skriva något innan mina småbröder snor åt sig datorn.. Just nu, sitter de klistrade framför Apollo 13, jag är not so much intresserad. Jag är hemma i Härnösand, det är snö här och jag har läst en av de bästa böcker jag har läst på senaste tiden (fritt tolkat) nämligen Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer. Inatt ska jag ta tag i Kärlekens historia av Foers (eller vilket efternamn man nu borde använda) fru Nicole Krauss. Det är verkligen topp 10 över saker jag skulle vilja vara: smart ung författare med smart ung författare till man. Typ Paul Auster och Siri Husvedt, Sjöwall/Wahlöö, Maria Wine och Artur Lundkvist - ja, ni fattar.

Ja, en del bokläsande har det blivit! Däremot har jag inte läst Jesaja 7 så det blir både 7 och 8 inatt men det ska la gå bra.

Nu: Scrubs

Ung smart författare

Inga kommentarer: