fredag 25 juli 2008

Drömslottet

04.27 - Är inte denna sena timma värd ett inlägg så säg. Jag var förlorad i nattliga grubblerier när jag istället förlorade mig i ännu en underbar bok om min älskade Anne. Hon har verkligen blivit mig en kär vän denna sommar, och alla hennes vänner med henne. Det är som du sa Ylva, böckernas karaktärer blir som vänner och inte lär man känna dem sådär i all hast under en snabb genomläsning en gång. Nåväl i vilket fall så började jag läsa och som vanligt har jag svårt att släppa en bra bok innan den är färdigläst.

Sen hade jag ju lovat mamma att jag skulle röja i köket och ett löfte är ett löfte så här sitter jag nu. Konstigt nog inte särskilt trött, jag sover nog för mkt på nätterna. =P eller förmiddagarna snarare. I övrigt idag har jag njutit av solen och varit och badat med min moster. Jag älskar verkligen att bada, att simma, leka, stå på händer, eller bara lägga sig på rygg och stirra upp mot den klarblåa himlen och låta sig omslutas av tyngdlöshet... Dock åkte min kära badvän och moster hem idag...och det är inte hälften så roligt att bada ensam... Kanske kommer dr F ner och sällskapar med mig nästa vecka =)

Den envisa hostan från Taizé, som inte direkt blev bättre av en veckas sång och läger, vägrar ge med sig och den är särskilg jobbig och irriterande på kvällarna. Hoppas verkligen inte att jag åker på en förkylning till...inte för att mina sovvanor och bad gör saker och ting bättre iofs..

Nu ska jag krypa ner i min sköna säng i mitt drömslott (även om det är smått fallfärdigt så älskar jag detta hus) eller the Lady House som moster Mica har döpt om det till denna sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dr F kommer att sällskapa :) Har också förlorat mig i en bra bok, som dessvärre är slut nu... Grubblerier är det dock gott om... Hoppas bröllopet blir underbart imorgon! Kraaaam!