tisdag 8 juli 2008

Anne på Grönkulla

00.55 - återigen har klockan sprungit, dock inte så fort som igår då den hann bli 5 innan f och jag släckte. nu är jag åter i Skanör för några dagar innan det bär av igen mot linköping och sedan mot älskade olsäng! ser fram emot det, mycket!!

Har haft en toppenhelg, Gullbranna i lördags, bra musik, underbart välbehövliga gudstjänster och härliga människor att hänga med, rätt beslut att åka dit! och igår häng med f och david, nice det med, och monty python äger!

Helgen har även ägnats åt att läsa Anne på Grönkulla. Älskade böckerna när jag var liten och tänkte nu nostalgiläsa dem igen, men oj, jag tror nästan att jag tycker ännu mer om dem nu! Den första boken är helt fantastisk. Jag ömsom gapskrattar (råkade till och med skratta högt på tåget i lördags) och är ömsom rörd till tårar. och idag grät jag på riktigt när Matthew dog och Marilla uttryckte sin kärlek för Anne. tror aldrig att jag riktigt på riktigt gråtit av en bok, bara blivit rörd. så det måste ju vara ett gott betyg.

nu är det läggdags. livet är som vanligt krångligt, oförutsägbart, vackert, jobbigt, fantastiskt och allt annat i en salig röra. men till slut kommer jag alltid fram till att det är bra ändå!

01.32 -hade krupit ner i sängen men kom på att jag skulle skriva ett citat: "Har man nyss sålt en främmande persons ko utan att han vare sig vet av det eller gett sitt samtycke, så får man finna sig i om hans papegoja fäller några mindre smickrande yttranden"

Inga kommentarer: