fredag 1 augusti 2008

Lilla Marilla

04.45 - ännu ett sent inlägg. Har precis läst ut den sista boken i Anne på Grönkulla-serien. Åh vad jag älskar dessa böcker! Ibland är det så otroligt skönt att fly verkligheten en stund och ge sig in i böckernas förtrollade värld. och med sådan kärlek och klokhet de är skrivna. Här kommer ett litet citat som ingalunda gör böckerna rättvisa men dock vittnar om deras härliga humor: "Fru Davis lät höra ett föraktfullt fnysande. Just en skön prästgård, där tuppar stod på ett ben i förstugan och bligade på fok så man höll på att alldeles komma av sig"

Nåväl, imorgon blir det först lunch med karin och därefter båstad med victoria och magdalena, blir trevligt tror jag :) och när jag kommer hem är allt annorlunda i Skanör. i varje fall senast måndag så har Mica och Niklas flyttat hit. Men det blir nog bra det med hoppas jag. Jag ber till Gud att vi ska kunna bo här och bemöta varandra med frid och kärlek.

Oj, seriositeten (heter det så) var visst hög denna natt. Nu håller jag på o hostar mig alldeles fördärvad så ska nog försöka sova några timmar. Misstänker att bad och osömn inte direkt jagar hostan på flykten.

Måste dock först tillägga att jag har ägnat mig åt att vara husmor denna vecka. Skött inköpen och lagat middag och tagit hand om disk. och det har varit riktigt roligt, bra mycket roligare att laga middag åt en familj som uppskattar det än att bara laga mat åt sig själv. Men någon naturbegåvad kock det är jag inte, och inte är det lätt att ha allting fixat och klart samtidigt och på rätt tidpunkt. Veckans lärdomar är att alltid ha förkläde på sig i köket (bl a för att undvika att skålla magen med kokande pastavatten) samt att det är bra att göra sallad och duka först för att undvika panik med det i slutet. Nåväl övning ger väl färdighet som det heter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nähe!? bröloppet var ju i Skanör!!! då hade vi kunnat setts! hur är allt med dig? snart skola igen... jobbar du ändå in i sista stund?
KRAM!!!

Anonym sa...

Bloggen har dött ju... :(