fredag 11 april 2008

Crack in the Union Jack*

00:55 - Jag höll mitt löfte om att inte sticka näsan utanför huset på hela dagen! Ändå har jag lyckats vara social med ganska många, dagens tips: bli vän med era grannar.

Vi planerar en resa till London, och det vore förstås roligt. Utan att ha sagt något till M. så blev jag pepp på att Austen-turista lite på samma gång, Chawton där hennes hus finns verkar inte ligga extremt långt från London och annars kan man besöka en av Mitford-systrarnas slott som inspirerade till Pemberley (har jag för mig att det stod nånstans när jag läste Cecilia Hagens bok om de osannolika systrarna). Lite Woolf-turistande vore också trevligt. Eller, ja, vi får se. Mycket ska hinnas med ändå på ett pressat schema. Om det blir av. Om jag har lust att inte köpa ett enda klädesplagg på en termin.

Nu väntar Pojken en trappa upp av Claque och sen sömn!



















En sån här charmör kan man t.ex. hitta om man reser till Stora Brittanien

*Sparar uppenbarligen Clashs låttitel tills vi verkligen åker...

Inga kommentarer: