torsdag 10 april 2008

Blott en dag

00:09 - Är övernog trött och insåg precis att jag har disk i köket, hmmm, kanske ska ta in den i rummet över natten? Vi får se.

Idag har varit en busy dag, och även om det känns som tre dagar sen ungefär började den med att jag och Lina åkte ut till Johan för att säga grattis, sen åkte jag till skolan för att lyssna ett par timmar på diskuterandet av en bok som jag hade läst 30 sidor i, mötte upp med M. och Gary för hejdå-lunch på McDonald, därefter leta tappad vante över hela stan (utan att hitta, och jag vet att det gör mig till en materalist, men jag grät faktiskt lite), åkte iväg till Blomsterlandet med Magdalena och hennes korridorare för att gå omkring i växthuset (jag älskar växthus, får flashbacks till Klippans storköp och min barndom), hem igen för att halvslumra för att dra iväg efter 1,5 timmar till Emelie och planera söndagsskolan, då kan jag säga att mitt humör var på botten, mådde skit, hade noll inspiration eller glädje, hem igen för att käka och blev övertalad av korridorare att ändå gå på mässan fast jag tänkte sova tidigt, mässan var trevlig och jag fick värsta vattenstänket på mig i ansiktet, ryggade tillbaka helt förskräckt. Efter lite prat vid fikat, lite prat i köket och lite prat i den rosa korridoren är jag nu redo för läggdags.

Så dagen har gått upp och ner men slutat fint, jag har fått nya insikter och förhoppningvis vaknar jag upp imorgon med nya kraftar att ta tag i livet. Bönegrupp imorgon och det blir bra! Och vad som är ännu bättre är att den är i huset, och jag svär, efter dagens cyklande hit och dit i snöoväder ska jag inte sticka näsan utomhus på hela imorgon om det inte är +20.

Dessutom så bestämde jag och mormor att vi ska gå på Tjuven 19:e april, så nu har jag något att se framemot! Ska försöka hinna läsa boken innan dess också.

1 kommentar:

Michaela sa...

usch tråk me vanten :( kollade du mcdonalds? duu de ska bli skoj att hänga lite morgen! :) jag är trött o ska sova. kram!!