fredag 18 januari 2008

Den enbart nattliga bloggen, nu med bild!!

02:49 är klockan och imorgon är det upp upp, inatt har vi ätit chips, kex och druckit te och pratat gamla bra och dåliga barndomsminnen och bestämt oss för att flyga drake och gå ut till en stuga. Jag har tittat ut genom fönstret och konstaterat att alla i andra huset sover. Efterlyses: folk som är vakna efter klockan 2, vad är det med alla veklingar som bor här?

Nå, nu ska jag och Micheala också sova så att min mage blir tyst och M klarar av sin redovisning imorgon.

En sista sång bara (ett fint minne från en fin kväll ute med gänget (nåt sorts gäng, dvs inte mitt)): "Min far bor i Södertälje, min mor bor i Södertälje, min bror bor i Södertälje och här bor även jag. Dom flesta i Södertälje är födda Södertälje, en del flyttar till Södertälje en del flyttar därifrån. En del for till Hjärna andra till Katrineholm en for till Tärna men vände sen om. Han bor nu i Södertälje har fru i Södertälje för barn i Södertälje, SÖDERTÄLJE"



Ett stycke nostalgibild

Ett stycke människa som lärde ut fin sång om Södertälje


2 kommentarer:

Mathz sa...

Oj, så fel det kan bli:

"Min mor bor i Södertälje, min far bor i Södertälje, min bror bor i Södertälje och där bor jag själv. Dom flesta i Södertälje är födda Södertälje, en del har flyttar in här, en del härifrån. En del for till Järna, en del till Katrineholm en del for iväg till Tärna men en vände om. Han bor nu i Södertälje har fru uti Södertälje, har(gör)barn uti Södertälje, i SÖDERTÄLJEEEEEEEEEE"

Jonathan sa...

Hej, nu länkar jag till er, så nu tycker jag att ni kan länka till mig ;P

Jonathan
http://goodmorningspot.blogspot.com/